About Me

My photo
Berpijak di bumi yang nyata, mengerti siapa diri di muka bumi ini. Hanya manusia dan Hamba yang tidak mempunyai peribadi yang mampu di agung-agungkan. Aku cuma manusia biasa. Lahir ku untuk menjadi salah seorang manusia yang berusaha mencari keredhaan-NYA. Lahir ku untuk berbakti kepada kedua orang tua ku. Lahir ku untuk menjadi seorang adik yang hormati abang dan kakak nya. Lahir ku untuk membalas jasa guru ku. Lahir ku sebagai Teman di kala teman itu kesedihan. Dan Lahir ku untuk seorang adam yang mencari rusuk nya.. Itu aku.

Wednesday, March 28, 2012

Bukan setakat lagu.

Ahaaa ! Inilah entry pertama aku . Sedikit kisah yang ingin di kongsikan bersama . Bukan sekadar nak show off tapi sekadar memuaskan hati untuk bercerita . Orang kalau tak kenal aku akan kata :
'Sombong gila kot muka dia . Berlagak . Bajet cun. . ' 
HAHA ! itu bahan kata caci makian yang selalu aku terima dari orang yang tak kenal aku . Kemudian papppp ! sedas ayat BODOH di beri . Hakikatnya aku bukan macam tu . Orang yang kenal aku akan back up aku dengan cakap :
' Eh, dia ok lah . Kau tak kenal dia . Nanti kau boleh tergelak kawan ngan dia . Mulut tak boleh nak berenti . Asik dia je nak becerita . Melatah kuat minah tu . ' -.-'
Dan itu lah aku yang sebenar . Tak sempat nak becerita dengan secara Face to Face communication jadi dekat Blog nie aku meluahkan segala cerita . ehhhh dah melalut terlebih panjang lah sangat . Mari kita kembali kepada tajuk entry . Actually, my stories for today is about a song and it's meaning . Aicewah .. Berspoking polak aku nie . Selalunya , perempuan akan dikaitkan dengan lagu . Bila seorang perempuan nak meluahkan apa yang dia rasa dia akan meluahkan melalui lagu . Bukan mouth to mouth . erkhh -.-'

Contoh nya macam yang glemer  adalah lagu aishiteru by zhifilia . Baru je lagu tu di mainkan bape minit dekat radio tup tup ! ada orang akan update dekat FB . Lagu ni buat awak . Paham lah hati saya . Aku nak cakap orang lebih-lebih tak boleh jugak . Sebab aku pon macam tu . wakakakakaka .. -.-' Jadi GUYS !  undersatand the meaning . Fahami setiap baris lagu . Setiap cogan kata . -.-' Kau akan paham ape perasaan gegurl itu pada kau .

Sekarang aku memang betul2 gila kan lagu ni . Kepada mereka-mereka yang follow blog lama aku , mesti akan faham kenapa aku meminati lagu ni . chill atyn <3 life must go on ! Yeahhhh !


Kau melihat diriku,Seperti sesuatu
Yang mencabar dirimu,Akal dan mindamu
Kau mendustaiku,Kau bilang mereka tak tahu
Siapa diriku,Sedangkan kau juga begitu...

Segala kata cacian,Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa...Kosong...kosong...

Setiap detik diperhatikan,Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku...Kosong...kosong...

Kini aku bangkit,Membuktikan yang ku tak sakit
Dengan segala perit yang kau berikan
Kini aku pantas berjalan,Bergerak ke hadapan
Dan akan ku buktikan,Siapa diriku yang sebenar....
Ooo..ooo...

Kosong...kosong...

Segala kata cacian,Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa..Kosong .. kosong ..

Setiap detik diperhatikan,Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku...Kosong...kosong...

Segala kata cacian,Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa...Kosong...kosong...


Gadis Biasa ♥

2 comments:

Azureen Halim said...

1st impression always wrong. org akn judge before kenal kita. Biasa la tu...

kosooooooong.... kosooooooonngggg :P

Fatin Ramlan said...

mummy reen : yup.. that's rite :)