About Me

My photo
Berpijak di bumi yang nyata, mengerti siapa diri di muka bumi ini. Hanya manusia dan Hamba yang tidak mempunyai peribadi yang mampu di agung-agungkan. Aku cuma manusia biasa. Lahir ku untuk menjadi salah seorang manusia yang berusaha mencari keredhaan-NYA. Lahir ku untuk berbakti kepada kedua orang tua ku. Lahir ku untuk menjadi seorang adik yang hormati abang dan kakak nya. Lahir ku untuk membalas jasa guru ku. Lahir ku sebagai Teman di kala teman itu kesedihan. Dan Lahir ku untuk seorang adam yang mencari rusuk nya.. Itu aku.

Saturday, December 22, 2012

9 Days To Go.. GoodBye 2012..

Pejam celik pejam celik.. Tak sangka dah nak habis dah tahun 2012 ni kan. Macam dalam mimpi. 9 Hari lagi oi nak masuk 2013. Then akan mula lah cerita baru dalam 2013.. Diari baru akan di bentang. Pelbagai ragam dan kerenah akan di paparkan dan di catatkan. So let's wait and see. Ehemmm... For sure mesti ada yang cakap.. 'perhhh.. awal and advance gila minah ni nak mengakhiri tahun 2012.' Yeahhh..Kisah pulak aku orang cakap macam tu. Hanya orang yang dekat dengan aku memahami kenapa.

Nak biarkan 2012 berlalu bukan senang. 2012 ni lah banyak kenangan yang tercipta dengan MR.BEAN. Kesana ke sini ada orang teman. Yeahhh.. Kalau dengan IF dulu nak ajak pegi mane2 susah sangat. Asik melepet kat rumah tunggu dia bangun tido. Then mesej je.. Perhhh.. Bosan ! Serius. Tapi dengan MR.BEAN ni, cakap je nak ape. Semua di tunaikan. HOHOHO.. Bahagia??? SANGAT ! tak mampu nak di ucapkan. Bila orang tanya 'kau ok ke dengan dia..' aku jawab 'ok sangat2. Manusia bodoh je takkan menghargai dia. Manusia bodoh je yang akan kata tak ok'

Hari Khamis hari tu start cuti semester. Hell YAh !!! Cepat gila cuti semester. Menggerunkan tauk ! Means semakin hampir lah nak menuju FINAL. Baru naik sem dah pikir FINAL. ok tutup cerita. Nak story pasal balik hari tu. Tepat jam 1130 gerak dari Johor Bahru. masa tu anggaran bus sampai pukul 4++ tapi cepat sikit kot. Pukul 3++ dah sampai. Sampai2 di sambut dengan senyuman oleh MR.BEAN. Wahhhh.. Heaven nye ada orang jemput. Pegi makang2. Lapa weyh habaq lu. Then jalan-jalan.. lepas tu tibe2 nampak kedai bear-bear besaq2.. Survey2 dulu.. Last2 dia kata.. 'Hari ISNIN kita pegi THE MINES eh sayang.. Kita beli dekat sana. Tapi nanti awak boleh ke pegang bawak balik naik train' Aku cuma tersenyum je.

Jalan lagi.. Jumpa kedai JERSI. Aku terus tanya 'Awak,kata nak beli JERSI MALAYSIA.. haaaa.. kat sini ada...Pastu awak kata nak belanja saya kan??' Dia pandang senyum dan angguk. Usha sana sikit. YES ! Grab 2 baju MALAYSIA siap nama untuk aku dengan dia :) TQ DEAR... Sharp jam 5 petang anta dia dekat KTM. hmmm.. Dah nak berpisah. Nak nangis pon ada. Sekejap je jumpa kan awak. Tapi Hari isnin ni JUMPA lagi. THE MINES hala tuju kita. InsyaAllah.. :)

Notasuamsuam : Selalu kalau mintak itu ini dia tak penah menghampakan aku. cakap je nak apa.. 'awak,nak ABC!' 'Awak nak tu' 'Awak saya malas turun awak pegi eh' Semua dia buat dengan tersenyum dan tak merungut pon. Aku?? Kadang2 angin tanpa sebab dekat dia. Teruk kan. Tapi setiap kali bila dah reda, aku pandang muka dia, aku tengok muka dia takde marah sikit pon dekat aku. Sentiasa ikhlas. Sentiasa senyum. Masa tu, air mata dah menitik. Terus aku cakap.. 'awak terima kasih untuk segalanya.Ikut kehendak saya. Tapi saya asik marah awak je. Maafkan saya..' Dia pandang and masih tersenyum 'Sama-sama.Selagi saya boleh buat untuk awak,semua saya buat. Saya akan cuba yang terbaik.Untuk awak..' TERIMA KASIH MR.BEAN :')























Gadis Biasa ♥

No comments: