About Me

My photo
Berpijak di bumi yang nyata, mengerti siapa diri di muka bumi ini. Hanya manusia dan Hamba yang tidak mempunyai peribadi yang mampu di agung-agungkan. Aku cuma manusia biasa. Lahir ku untuk menjadi salah seorang manusia yang berusaha mencari keredhaan-NYA. Lahir ku untuk berbakti kepada kedua orang tua ku. Lahir ku untuk menjadi seorang adik yang hormati abang dan kakak nya. Lahir ku untuk membalas jasa guru ku. Lahir ku sebagai Teman di kala teman itu kesedihan. Dan Lahir ku untuk seorang adam yang mencari rusuk nya.. Itu aku.

Tuesday, November 20, 2012

FAHAMILAH MAKNA HIDUP KITA

Dalam hidup ini pasti ada kesusahan, mesti ada perkara-perkara yang mengganggu fikiran dan pasti ada ketegangan dan cubaan. Semua ini datang daripada hikmah Allah SWT terhadap makhluk-Nya untuk mengenalpasti siapakah di antara kita yang akan melakukan amal terbaik.

Seharusnya kita lebih mengenali makna hidup kita dan menerimanya dengan seadanya. Sikap itu tidak menghalang untuk menolak takdir dengan takdir yang sama dan melawan perkara-perkara yang dibenci dengan mengerjakan sesuatu yang dapat menghilangkannya. Mengenali erti hidup itu tidak bererti menanam semangat berputus asa, sebaliknya menanam semangat untuk sentiasa berjuang dalam hidup merupakan maksud daripada MENGENALI ERTI KEHIDUPAN.

Sesungguhnya kehidupan yang sentiasa berserah kepada Allah adalah kehidupan yang terbaik dalam hidup kita




Gadis Biasa ♥

No comments: